Орбіта радісного світу
(свято
книги)
(На сцену виходить Мальвіна з книгою в руках)
М. Все навкруги у
квітах,
Променів сонця багато
В кожній школі діти
Святкують
книжчине свято.
Б. Діти, відгадайте, хто прийшов до нас на
свято?
Не кущ, а з листочками,
Не сорочка, а зшита,
Не людина, а розмовляє.
(Книга)
То ж давайте запросимо книги на наше свято!
(На сцену виходять книги)
(Кліп про книги)
1. Знаєм вас із
ранніх літ
І ведем в незнаний світ.
Ми показуєм країну —
Нашу неньку Україну.
2. Як краплин у
Дніпрі,
Як зірок угорі,
Як плодів на
гіллі —
Стільки
нас на землі!
3. Є великі, є малі,
Є
легкі, а є важкі,
На
полицях, на столі —
Ваші друзі, книги!
4. А гляньте ось на
Сонечко. Що воно приховує за своїми промінцями?
5. Це приказки та прислів’я про книги та читання.
(Книги по черзі
відгинають промінці та зачитують вислови).
- Книги читати – багато знати.
- Золото добувають із землі, - а потім із книги.
- Книга не пряник, - а дітей до себе манить.
- Знання – сонце, - книга – вікна.
- Дім без книги – як голова без розуму.
- Книга – світ – книга – серцю привіт.
- Книга вчить - як на світі жить.
- Дім без книги – що день без сонця.
- Дім без книги – що борщ без хліба.
Б. Книжка завжди поряд.
Книжка – добрий, милий друг.
Книжка знає все навкруг –
Що, для чого, звідки, як.
І про що писав Маршак.
З нею знаєш 100 країн
І сягнеш морських глибин.
Долетиш за мить одну
В міжпланетну далину.
Друг твій книжка відповість,
Що верблюд в пустелі їсть,
Скільки літ живуть кити.
З нею все узнаєш ти!
З нею все узнаєш ти!
(М. Пригора)
К. 1. Живуть книжки різні на світі,
Вони приносять радість вам,
2. Запрошують їх в гості діти
І знають всі їх імена.
3.
Герої десь тут поряд ходять,
Про них читаєте всі ви.
4.
Книжки до вас приходять,
5.
У кожен дім заходять,
Не йдуть вони вам з голови.
( Презентація «Книги
– рекордсмени»)
Б. А зараз ми з вами помандруємо книжковими сторінками,
де зустрінемось з казковими героями, які допоможуть вам швидко, правильно,
виразно читати, перевірять чи знаєте ви найрізноманітніших книжкових героїв,
вияснять, чи любите ви читати.
Змагатися сьогодні буде 5 команди. Вашими помічниками будуть книги,
які поведуть вас своїми сторінками, де на вас чекають веселі пригоди. Перемогу
зможе здобути найдружніша, найкмітливіша, найспритніша команда. Отож, часу не
гайте і у подорож вирушайте.
1 сторінка «Казкова»
1. Знайти на
сонечку закінчення висловів про книгу.
2. Відгадай.
а)
Старенька бабуся у лісі жила.
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі
зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б
відповів?
Шарль Перро
‘’Червона шапочка’’
б) На городі виросла,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?
(Українська народна
казка ‘’Ріпка’’)
в) Підробив він голосок,
Став малим співати.
Догадалися вони:
Ні, не наша мати.
(Українська
народна казка ‘’Вовк і 7 козлят’’)
г) Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ.
(Українська
народна казка ‘’Колобок’’)
д) Він веселий і не
злобний,
Цей хороший дивачок.
З ним господар хлопчик Робін
І товариш П’ятачок.
До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх,
Зветься, плюшевий ведмедик,
Всім відомо … (Вінні – Пух).
(Олександр Мілн
‘’Вінні – Пух’’).
2 сторінка «Салат із казок»
Потрібно назвати, які казки переплутались.
а) Сорока-ворона на припічку сиділа, діткам кашку варила. Дід бив-бив не
розбив, баба била-била не розбила… тягнуть-тягнуть, а витягнути не можуть.
Вернеться коза додому, постукає ріжками в двері і заспіває:
Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений,
Я від баби втік,
Я від діда втік.
б) Були собі дід та баба, Пішов дід на город гуп, гуп… та й загубив
рукавичку, став на воротах у червоних чоботях та й каже: «Півнику-Братику,
відчини! А як не відчиниш, віконце видеру, борщик виїм і тебе візьму». Поклав
він пироги на стіл, а мишенята тут як тут.
в) Колобок скочив їй на язик та й почав співати. А лисичка ув’язла зубами,
ніяк не вирветься. Баба дідові сказала, дід вкинув у погріб лисичку. Добра
бабуся лежала у ліжку, то справді трохи нездужала. Вона гукнула: «Смикни за
мотузку, клямка й відчиниться». От поліз Рак у хату та й питається: «А хто в
заячій хатці є?» А коза з печі: «Я Бичок-Третячок, з соломи зроблений, смолою
засмолений».
3 сторінка «Музична»
(Вноситься
нотний стан, на якому ноти , а зі зворотної сторони нот –
завдання, яке треба проспівати)
До Проспівати слова колобка
Ре Проспівати слова Півника, коли його
викрала Лисиця
Мі Яку пісеньку співав котик під вікном у
Лисички?
Фа
Яку пісню співала мати Телесику?
Соль
Якою пісенькою відганяла Коза-Дереза ворогів?
Ля
Яку пісеньку співала Коза своїм козенятам?
4 сторінка. ЕСТАФЕТА КНИЖКОВИХ ГЕРОЇВ.
1. « Жаба – мандрівниця»
Двоє учнів тримають швабру в руках, а «жабка» сідає на неї і тримається за плечі своїх «качок». Донести до стільця і
назад.
2. « Баба Яга»
Ступа – відро, мітла – швабра, одна нога ставиться у « ступу» допомагати «мітлою» пересуватися до стільця і
назад.
3. «Лисиця Аліса та Кіт Базіліо»
Лисиця спирається на Кота, а одну ногу тримає рукою. Коту зав’язують одне
око, і вони рушають у путь до стільця і
назад.
5 СТОРІНКА. ПЕРЕХРЕСТЯ ВЕСЕЛИХ ЗАБАВ
Пригадайте українську народну казку, в якій всі герої допомагали один
одному і разом витягли із землі овоч. (Ріпка)
Зараз ви почуєте продовження цієї казки, але допоможіть «оживити» її. Свою
роль будете озвучувати звуками, коли почуєте назву свого персонажу.
1. Дід ( так-таки-так)
2. Баба ( це я…)
3. Внучка ( ля-ля-ля)
4. Кицька ( няв - няв)
5. Собачка (гав - гав)
6. Мишка (пі-пі-пі)
- Слухайте уважно.
Коли витягнули ріпку, то дід (так-таки-так), баба(…), внучка(…), кицька(…),
собачка(…), мишка(…) продали свою ріпку, а на виручені гроші купили для
внучки(…) мобільний телефон.
Дивляться дід(…) з бабою(…), що внучка(…) і мишка(…)-сумують.
- Що з вами кицько(…),
собачко(…), мишко(…)?
- Запитали дід(…) та баба(…).
- Де справедливість?- сказала
собачка(…)
- Ми разом витягнули ріпку, а
приз тільки внучці(…)- додала мишка(..).
- Діду(…), ми порушили права
мишки(…), кицьки(…), собачки(…)
- Захвилювалась баба(…), а
внучка(…) засоромилась.
ЯКЕ ПРАВО БУЛО
ПОРУШЕНО? (РІВНІ ПРАВА ДЛЯ ВСІХ).
- Так, бабо(…), працювали
всі, а винагороду має лише внучка(…). Вирішили дід(…) і баба(…) повернути
телефон і купили для всіх білети у цирк і дуже смачний торт. Всі залишилися
щасливі і задоволені.
Б. А завершить
сьогоднішню подорож авторська поезія членів шкільного «Поетичного оазису»:
«Читаючи»
Соколенко Олександри
«Читаючи»
Ось беру у руки книгу,
Розкриваю я її.
Поринаю у великий
Світ фантазії і мрій.
Тут і монстри, й детективи,
Що уявляю я собі.
Дізнаюся про їх мрії
Книгу цю читаючи.
і «Про книгу» нашого шкільного завуча Кравецької Світлани
Владиславівни.
«Про книгу»
Любити книгу – все одно,
Що мудрість вікову любити,
Вона – прочинене вікно
В найбільші таємниці світу.
Вона – скарбниця одкровень,
Вона – мірило інтелекту,
Вона – це, ніби світлий день
Опісля ночі, для ефекту.
Вона – намисто із думок,
Всіх знань вона одвічна сповідь,
Вона, немов міцний замок,
Що розум ще міцніший робить.
Вона мені, немов сестра,
Знайде, порадить і здивує,
Вона і юна, і стара,
Вона – над вічністю панує.
І коли часом зле мені
Чи маю вільну я хвилину,
Я знов, немов в чарівнім сні,
В її стрімкі глибини лину.
(Оголошення результатів подорожі та дарунки від Книг).
(«Пісня
про книжку»)
Немає коментарів:
Дописати коментар