пʼятниця, 22 вересня 2017 р.

Орбіта радісного світу (свято книги)

Орбіта радісного світу
(свято книги)
(На сцену виходить Мальвіна з книгою в руках)
М. Все навкруги у квітах,
Променів сонця багато
В кожній школі діти
Святкують книжчине свято.
Б.     Діти, відгадайте, хто прийшов до нас на свято?
         Не кущ, а з листочками,
         Не сорочка, а зшита,
         Не людина, а розмовляє.
                                      (Книга)
То ж давайте запросимо книги на наше свято!
(На сцену виходять книги)
(Кліп про книги)
1.     Знаєм вас із ранніх літ
І ведем в незнаний світ.
Ми показуєм країну —
Нашу неньку Україну.

2.     Як краплин у Дніпрі,
Як зірок угорі,
Як плодів на гіллі —
Стільки нас на землі!

3.     Є великі, є малі,
Є легкі, а є важкі,
На полицях, на столі —
Ваші друзі, книги!
4.     А гляньте ось на Сонечко. Що воно приховує за своїми промінцями?
5.     Це  приказки та прислів’я  про книги та читання.

(Книги по черзі відгинають промінці та зачитують вислови).

- Книги читати – багато знати.
- Золото добувають із землі, -  а потім із книги.
- Книга не пряник, - а дітей до себе манить.
- Знання – сонце, - книга – вікна.
- Дім без книги – як голова без розуму.
- Книга – світ – книга – серцю привіт.
- Книга вчить -  як на світі жить.
- Дім без книги – що день без сонця.
- Дім без книги – що борщ без хліба.

Б.  Книжка завжди поряд.
Книжка – добрий, милий друг.
Книжка знає все навкруг –
Що, для чого, звідки, як.
І про що писав Маршак.
З нею знаєш 100 країн
 І сягнеш морських глибин.
Долетиш за мить одну
В міжпланетну далину.
Друг твій книжка відповість,
 Що верблюд в пустелі їсть,
Скільки літ живуть кити.
З нею все узнаєш ти!
                                   (М. Пригора)
К.  1. Живуть книжки різні на світі,
          Вони приносять радість вам,
      2. Запрошують їх в гості діти
           І знають всі їх імена.
      3.  Герої десь тут поряд ходять,
           Про них читаєте всі ви.
      4.  Книжки до вас приходять,
      5.  У кожен дім заходять,
           Не йдуть вони вам з голови.
( Презентація «Книги – рекордсмени»)
Б. А зараз  ми з вами помандруємо книжковими сторінками, де зустрінемось з казковими героями, які допоможуть вам швидко, правильно, виразно читати, перевірять чи знаєте ви найрізноманітніших книжкових героїв, вияснять, чи любите ви читати.
      Змагатися сьогодні буде  5 команди. Вашими помічниками будуть книги, які поведуть вас своїми сторінками, де на вас чекають веселі пригоди. Перемогу зможе здобути найдружніша, найкмітливіша, найспритніша команда. Отож, часу не гайте і у подорож вирушайте.









1   сторінка «Казкова»
1.     Знайти на сонечку закінчення висловів про книгу.
2.     Відгадай.
 а) Старенька бабуся у лісі жила.
      Гостинці для неї онука несла.
      Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
      Як казка ця зветься? Хто б відповів?
                         Шарль Перро ‘’Червона шапочка’’
б)   На городі виросла,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?
                 (Українська народна казка ‘’Ріпка’’)
в)  Підробив він голосок,
Став малим співати.
Догадалися вони:
Ні, не наша мати.
                    (Українська народна казка ‘’Вовк і 7 козлят’’)
г)  Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ.
                       (Українська народна казка ‘’Колобок’’)
д) Він веселий і не злобний,
Цей хороший дивачок.
З ним господар хлопчик Робін
І товариш П’ятачок.
До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх,
Зветься, плюшевий ведмедик,
Всім відомо … (Вінні – Пух).
                      (Олександр Мілн ‘’Вінні – Пух’’).




















2   сторінка «Салат із казок»
Потрібно назвати, які казки переплутались.
а) Сорока-ворона на припічку сиділа, діткам кашку варила. Дід бив-бив не розбив, баба била-била не розбила… тягнуть-тягнуть, а витягнути не можуть. Вернеться коза додому, постукає ріжками в двері і заспіває:
     Я по засіку метений,
    Я на яйцях спечений,
    Я від баби втік,
    Я від діда втік.
б) Були собі дід та баба, Пішов дід на город гуп, гуп… та й загубив рукавичку, став на воротах у червоних чоботях та й каже: «Півнику-Братику, відчини! А як не відчиниш, віконце видеру, борщик виїм і тебе візьму». Поклав він пироги на стіл, а мишенята тут як тут.
в) Колобок скочив їй на язик та й почав співати. А лисичка ув’язла зубами, ніяк не вирветься. Баба дідові сказала, дід вкинув у погріб лисичку. Добра бабуся лежала у ліжку, то справді трохи нездужала. Вона гукнула: «Смикни за мотузку, клямка й відчиниться». От поліз Рак у хату та й питається: «А хто в заячій хатці є?» А коза з печі: «Я Бичок-Третячок, з соломи зроблений, смолою засмолений».












 3 сторінка  «Музична»
(Вноситься  нотний стан, на якому ноти , а зі зворотної сторони нот – завдання, яке треба проспівати)
До        Проспівати слова колобка
Ре        Проспівати слова Півника, коли його викрала Лисиця
Мі        Яку пісеньку співав котик під вікном у Лисички?
Фа       Яку пісню співала мати Телесику?
Соль   Якою пісенькою відганяла Коза-Дереза ворогів?
Ля       Яку пісеньку співала Коза своїм козенятам?




















              4   сторінка.  ЕСТАФЕТА КНИЖКОВИХ ГЕРОЇВ.

1.        « Жаба – мандрівниця»
Двоє учнів тримають швабру в руках, а «жабка» сідає на  неї і тримається за  плечі своїх «качок». Донести до стільця і назад.

2.        « Баба Яга»
Ступа – відро, мітла – швабра, одна нога ставиться у « ступу»  допомагати «мітлою» пересуватися до стільця і назад.

3.        «Лисиця Аліса та Кіт Базіліо»
Лисиця спирається на Кота, а одну ногу тримає рукою. Коту зав’язують одне око, і вони  рушають у путь до стільця і назад.















5    СТОРІНКА. ПЕРЕХРЕСТЯ ВЕСЕЛИХ ЗАБАВ
Пригадайте українську народну казку, в якій всі герої допомагали один одному і разом витягли із землі овоч. (Ріпка)
Зараз ви почуєте продовження цієї казки, але допоможіть «оживити» її. Свою роль будете озвучувати звуками, коли почуєте назву свого персонажу.
1.        Дід ( так-таки-так)
2.        Баба ( це я…)
3.        Внучка ( ля-ля-ля)
4.        Кицька ( няв - няв)
5.        Собачка (гав - гав)
6.        Мишка (пі-пі-пі)

-          Слухайте уважно.
Коли витягнули ріпку, то дід (так-таки-так), баба(…), внучка(…), кицька(…), собачка(…), мишка(…) продали свою ріпку, а на виручені гроші купили для внучки(…) мобільний телефон.
Дивляться дід(…) з бабою(…), що внучка(…) і мишка(…)-сумують.                                                                                                                                                                                                             
-          Що з вами кицько(…), собачко(…), мишко(…)?
-          Запитали дід(…) та баба(…).
-          Де справедливість?- сказала собачка(…)
-          Ми разом витягнули ріпку, а приз тільки внучці(…)- додала мишка(..).
-          Діду(…), ми порушили права мишки(…), кицьки(…), собачки(…)
-          Захвилювалась баба(…), а внучка(…) засоромилась.
ЯКЕ ПРАВО БУЛО ПОРУШЕНО? (РІВНІ ПРАВА ДЛЯ ВСІХ).
-          Так, бабо(…), працювали всі, а винагороду має лише внучка(…). Вирішили дід(…) і баба(…) повернути телефон і купили для всіх білети у цирк і дуже смачний торт. Всі залишилися щасливі і задоволені.



Б. А завершить сьогоднішню подорож авторська поезія членів шкільного «Поетичного оазису»:
 «Читаючи» Соколенко Олександри
    «Читаючи»
Ось беру у руки книгу,
Розкриваю я її.
Поринаю у великий
Світ фантазії і мрій.
Тут і монстри, й детективи,
Що уявляю я собі.
Дізнаюся про їх мрії
Книгу цю читаючи.
  і «Про книгу» нашого шкільного завуча Кравецької Світлани Владиславівни. 
«Про книгу»
Любити книгу – все одно,
Що мудрість вікову любити,
Вона – прочинене вікно
В найбільші таємниці світу.
Вона – скарбниця одкровень,
Вона – мірило інтелекту,
Вона – це, ніби світлий день
Опісля ночі, для ефекту.
Вона – намисто із думок,
Всіх знань вона одвічна сповідь,
Вона, немов міцний замок,
Що розум ще міцніший робить.
Вона мені, немов сестра,
Знайде, порадить і здивує,
Вона і юна, і стара,
Вона – над вічністю панує.
І коли часом зле мені
Чи маю вільну я хвилину,
Я знов, немов в чарівнім сні,
В її стрімкі глибини лину.

(Оголошення результатів подорожі та дарунки від Книг).
(«Пісня про книжку»)


























Немає коментарів:

Дописати коментар